sfaturi

Scrisoare emoționantă a unui tată către fiica sa

Un tată este pe moarte din cauza unei tumori la creier. Fiica sa suferă de aceeasi boală iar el încearcă să o ajute încercand sa strânga bani pentru tratamentul împotriva cancerului de care ea are nevoie, chiar dacă el nu va fi prin preajmă pentru a o vedea crescând. In afara banilor pe care el este decis sa-i lase pentru tratament, a hotărât să îi lase moștenire și această scrisoare emoționantă:

“Dragă Kelli,

Îmi pare rău că nu voi putea să te văd crescând așa cum mi-aș fi dorit. Te rog nu da vina pe oameni sau pe lume pentru asta. O mare parte din viață este alcătuită din noroc, iar al meu e pe terminate.

Aș vrea să știu ce cuvinte să îți scriu să te fac să te simti mai bine. Mi-aș dori să nu fi avut cancer și ca tu să nu mă fi văzut de multe ori chinuit de durere. Îmi doresc ca atât de multe lucruri să fi fost altfel.

Majoritatea taților și fiicelor au zeci de ani în care să stea de vorbă la masă, în timp ce își încălzesc mâinile cu o cană caldă de cafea, iar tatăl să dea sfaturi în timp ce fiica își dă ochii peste cap. Nu avem timpul necesar. Nu voi putea să te duc la școală în prima zi, să vin să te iau cu mașina după prima întâlnire, să te țin în brațe când vei simți că ți se rupe inima, sau să îți fac galerie când vei absolvi.

Dar cât încă sunt cu tine, aș vrea să îți dau cât mai multe sfaturi de viață dintr-o dată. Sper ca asta să îți aducă puțină liniște și mai sper că nu va recidiva cancerul, ca să ai parte de o viață lungă, împlinită și fericită.

Școala: Toți îți vor spune că este important să muncești din greu la școală. Sper că îți vei da mereu toată silința. Am fost bun la școală, dar crezi că m-a ajutat foarte mult în viață? Nu prea. ESTE important să muncești din greu la școală, dar înceacă să te și distrezi.

Băieți: Pe moment, nu prea îți dai seama care sunt băieți și care sunt fete și crezi că toți copiii îți sunt prieteni. Acest lucrur este unul tipic pentru caracterul tău dulce, dar Kel, acest lucru se va schimba cu vârsta. Peste câțiva ani, este posibil că îi vei considera niște colegi enervanți și mirositori dar, cel mai probabil în școala generală, vei realiza că pot fi chiar drăguți.

Când vei fi mai mare (sper că MULT mai mare) vei avea iubiți, iar eu nu voi fi acolo să îi întreb răspicat ce intenții au, așa că iată niște sfaturi de la tatăl tău. Este foarte greu să descrii cum este să iubești. Poate că o să îți mai amintești cum eu și mama ta râdeam îmbrățișati pe canapea și după ce vor dispărea toate inimioarele și floricelele, așa va arăta dragostea adevărată. Să te distrezi căutând-o!

Să alegi, întotdeauna, băieți care să aibă principii de gentleman, maniere și care să te respecte. Imaginează-ți că el bea ceai și stă de vorbă cu familia ta la masă și dacă vei considera că se va integra perfect atunci ai descoperit un tânăr cumsecade.

Din păcate, într-o zi, ți se va frânge inima. Doare groaznic și ți se va părea că este sfârșitul lumii, dar vei trece peste. Chiar dacă o relație nu va merge, încearcă să fii blândă. Și băieții au sentimente. În sfârșit, dacă ai un prieten băiat care e lângă tine când iubiții vin și pleacă, nu îl ignora. S-ar putea să țină cu adevărat la tine.

Căsătorie: Mi-am imaginat de multe ori ziua nunții tale și cum mi s-ar fi umplut ochii de lacrimi când îți înmânam mâna mirelui. Nu voi putea face asta, Kelli. Îmi pare rău, iubita mea, dar te voi veghea în acea zi și voi fi mândru și fericit că ai găsit acea persoană specială care să te iubească și care să aibă grijă de tine.

Mă întreb dacă vei pune să cânte ceea ce tu numești „melodia familiei” (care, de fapt, este melodia I’ll be there, de Jackson 5). Melodia asta a însemnat mult pentru mine, fratele meu și sora mea când creșteam și știu că înseamnă mult și pentru tine. Voi fi prezent în spirit în ziua nunții tale.

Mămica: Tu și mami vă veți certa din când în când, în special când vei fi adolescentă. Te rog ține minte că te adoră și că îți dorește tot binele. Dă-i o îmbrățișare mare când este tristă și ajutați-vă una pe cealaltă când veți trece prin momente grele, iar eu nu voi fi acolo. Când vei fi adolescentă, probabil vei crede că prietenii tăi au dreptate iar mama ta greșește, dar ea trebuie să ia decizii grele pentru tine. Ea întotdeauna îți va dori binele; mai mult decât oricare dintre prietenii tăi. Poartă-te frumos cu ea.

Familia: Nimic nu este mai importantă decât familia și valorile pe care ni le insuflă. Nimic.

Crăciunul și zilele de naștere: În primul Crăciun fără mine, aș vrea ca tu și mama să aprindeți o lumânare și să vă gândiți la mine timp de câteva minute. Ar fi grozav dacă ați dansa împreună dansul maimuței. Totdeauna ne făcea să râdem când săream în sus și dădeam din fund. Asta m-ar face să zâmbesc acolo sus. Aș vrea să îmi vizitați familia în prima zi de Crăciun. Și ei vor fi îndurerați.

Cadourile pentru zilele tale de naștere i le-am dat nănașei Sue. Mi-aș dori să fiu acolo când le vei deschide. Sper că îți va plăcea tot ce ți-am luat, pentru că îmi este greu să mi te imaginez la 10, 15, 20 de ani. Mă întreb dacă îți va mai plăcea One Direction și dacă vor mai reuși să te facă să dansezi prin sufragerie.

Carieră: Aveai doi ani când mi-ai spus că îți dorești să fii o „prințesă astronaut”, ca să poți purta rochițe frumoase și să descoperi planete noi. Poate acum realizezi că asta nu este posibil, dar multe altele SUNT posibile pentru tine, scumpa mea. Fă ceva ce să-ți placă și să-ți aducă fericire. Dacă vei face asta, viața ta va fi mult, mult mai ușoară.

S-ar putea să trebuiască să încerci mai multe cariere înainte de a o găsi pe cea pe care o placi dar nu contează asta. Ai o singură viață, deci o singură șansă.

Manierele: Să ții minte să spui întotdeauna „te rog” și „mulțumesc”. Motivul pentru care mami și eu te tot batem la cap legat de maniere este că te vor ajuta mult în viață. Să fii întotdeauna politicoasă cu cei în vârstă. Să nu spui niciodată vreun lucru rău. Să ții minte să scrii scrisori de mulțumire pentru gesturile de bunătate, pentru că este frumos să acționezi cu grație și recunoștință.

Să înveți să conduci: Majoritatea taților își învață ficele să conducă și de obicei ajung să cadă din mașină. Să înveți să conduci cât de devreme poți pentru că îți deschide lumea. În plus, ai grijă să nu te învețe mami să conduci (glumesc doar, Joely).

Să călătorești peste hotare: Este un clișeu să spui că atunci când călătorești și se lărgesc orizonturile, dar este adevărat. Să vizitezi cât de mult poți, dar niciodată să nu faci asta pe motocicletă (e prea periculos).

Fii fericită: Tu nu rîzi niciodată cu jumătate de măsură, ci total. Râsul îți cuprinde întreg corpul și este contagios. Sper că nu vei pierde niciodată abilitatea asta. Nu are rost să te rog să nu te întristezi când nu voi mai fi. Știu că vei fi tristă, prințesa mea, și mi-aș dori să fiu lângă tine să te îmbrățișez și să te țin strâns până ai începe iar să zâmbești. Mai ții minte ursulețul de pluș pe care ți l-am luat de la magazin? Îmi spuneai că vei avea grijă de el și că îl vei îmbrățișa atunci când îți va fi dor de mine. Asta e o idee grozavă. Poți să îl folosești ca pe o unealtă ce să te împingă înainte atunci când vrei fi tristă, sau poți să te întristezi în continuare. Știi pe care aș vrea să o alegi.

Fii generoasă: Te rog să donezi organizațiilor umanitare. Acestea au fost bune cu noi. Tu îți vei aminti întotdeauna de călătoria noastră la Disneyland, dar eu nu voi uita niciodată sacrificiile pe care le-au făcut oamenii să îți plătească tratamentul în cazul în care reapare cancerul. Oameni mai în vârstă au trimis scrisori de încurajare și bancnote de 10 lire de care chiar ei ar fi avut nevoie. S-au tuns mii de capuri, s-au alergat mii de kilometri și s-au strâns mii de lire. Totul pentru tine. Este important să întorci favoarea. Dacă faci fapte bune, te vei simți mai ușurată. Să nu uiți niciodată că există persoane în situații mai rele decât tine și pe care le poți ajuta.

Nu îți uita niciodată motto-ul: Încearcă întotdeauna. Poate mai ții minte că te-am învățat să spui că „renunțatul este pentru pierzători”. Am greșit de câteva ori în viață, dar niciodată nu m-am lăsat bătut. Kelli, să nu te lași bătută niciodată.

Ai încredere în tine însăți: În viață, mulți îți vor spune că nu vei putea face diverse lucruri. Trebuie să te hotărăști. Poți? Vrei să faci acel lucru? Marile provocări implică riscuri mari, așa că alege înțelept. Cei ce îmi spuneau că nu pot face anumite lucruri nu voiau ca eu să le fac. Dacă îți dorești ceva, de cele mai multe ori se poate realiza, așa că dă-ți toată silința. Sunt sigur că sunt o mulțime de lucruri pe care le poți înfăptui.

Știu că mă vei face mândru și că vei face ceva grozav în memoria mea. Știu că poți face asta, așa că hai să începem de pe acum.

Și, într-un final…Mulțumesc că ești tu însăți, Kelli. Mulțumesc că mi-ai făcut cel mai mare compliment spunându-mi Tati. Faptul că te-am avut drept fiică a fost cea mai mare onoare a vieții mele. Mulțumesc cel mai mult pentru că m-ai învățat ce înseamnă iubirea și fericirea.

Bucură-te de viață. Nu te grăbi să treci prin ea. Te voi aștepta.

Cu toată dragostea din lume pentru tine, prințesa mea, și pentru mami,

Tati”

Sursa: fabuloase.ro

Lasă un răspuns

